pátek 10. března 2017

RECENZE: Noční lov | Robert Bryndza

Share it Please

autor: Robert Bryndza
překlad: Kateřina Elisová
originální název: The Night Stalker
nakladatelství: Grada
značka: Cosmopolis
rok vydání: 2017
počet stran: 432





Druhý případ Eriky Fosterové





Anotace:


Jedné horké červnové noci je detektiv šéfinspektor Erika Fosterová přivolána k brutální vraždě. Oběť, vážený praktický lékař, je nalezen ve své posteli udušený. Zápěstí má svázaná a oči pod průhledným sáčkem upevněným těsně pod hlavou vypoulené.

O několik dní později umírá za podobných okolností další muž a Erika společně s kolegy Petersonem a Mossovou tuší, že čelí sériovému vrahovi. Ten své oběti sleduje a vyčkává na vhodný okamžik, kdy udeří.

Co mají oba mrtví společného? Existuje v jejich minulosti nějaké tajemství, které by je mohlo spojovat? A co je spojuje s vrahem?

Erika dělá vše pro to, aby Nočního lovce zastavila a dopadla, i když opět riskuje a dostává se do konfliktů s nadřízenými. A navíc možná vrah začíná sledovat i ji...


Moje zhodnocení:


Ještě nedávno o autorovi Robertu Bryndzovi málokdo slyšel, ač už měl na kontě několik knih, ale teprve s Dívkou v ledu se dostal do čtenářova povědomí. I mě si autor získal. Jak dopadl druhý díl s Erikou Fosterovou s názvem Noční lov?

V Londýně panují nesnesitelná vedra. Estelle přichází do bytu, aby nakrmila kočku. V tom nachází svého syna mrtvého. Nahý je pažemi přivázán k čelu postele a přes hlavu má přetažen plastový pytel. K případu je přivolána Erika Fosterová. Obětí je vážený praktický lékař, který byl mezi místními oblíbený. Na první pohled vypadá, že byl udušen. Může se jednat o sexuálně motivovaný zločin? Něco na tom však nesedí. Předběžná zpráva z pitvy ukazuje, že oběť byla zdrogovaná, ale samotná droga ji nezabila. O několik dní později umírá další muž a vše ukazuje na stejný modus operandi. Zdá se, že Erika čelí sériovému vrahovi. Stihne ho vypátrat dříve, než udeří znovu?


Na opětovné shledání s Erikou Fosterovou jsem se velmi těšila. S touto sympatickou vyšetřovatelkou jsme se seznámili v prvním díle, v němž jsme se také dozvěděli o její nelehké minulosti, kdy tragicky přišla o manžela. V Eričiných vzpomínkách se vrátíme do onoho dne a čtenář konečně zjistí, co této tragédii bezprostředně předcházelo. Zároveň se dozvídáme více o vedlejších postavách, neboť autor poodkryje Petersonovu minulost. Moc se mi však nelíbil způsob podání, který mi přišel nejen účelový, ale i hrající na čtenářovy city. Chování Petersona bylo afektivní a popravdě jsem mu to moc nevěřila. Ve mně toto odhalení nevyvolalo žádné emoce.

Erika je svéhlavá žena, která si jde v případu tvrdě za svým. Tím se však dostává opět do konfliktu s nadřízenými, takže ani v tomto díle nemá pátrání po vrahovi lehké. Může se však spolehnout na své kolegy Petersona a Mossovou, která je někdy až nemístně vtipná. Řídí se i svou intuicí a snaží se odhalit pravdu, která má hluboké kořeny v minulosti.

Noční lov považuji za velmi čtivou a napínavou knihu, která má spád. Spolu s krátkými kapitolami a širším řádkováním ji máte přečtenou za velmi krátkou dobu. Za pochvalu stojí i povedená obálka, jejíž matný vzhled v modrých barvách koresponduje s lesklým nápisem ve žluté barvě. Kombinace těchto barev vynikne v každé knihovně. 


Závěrem chci uvést, že si myslím, že Noční lov Dívku v ledu nepřekonal, ač jsem četla hodně komentářů s opačným názorem. Oba dva díly mi přijdou stejně kvalitní. Rozdíl vidím pouze v tom, že v Nočním lovu je celkem brzy odhalen pachatel a pak už je jen postupně odkrýván pachatelům motiv, který jej k vraždám vedl. Za to v Dívce v ledu je pachatel skryt až do závěrečného fantastického odhalení. V Nočním lovu se na závěr žádný "wow efekt" nekoná, ale to neznamená, že je děj předvídatelný. Naopak. Překvapení a zvratů je v knize dost. Nic na tom však nemění to, že Noční lov je vynikající kniha psána trochu jiným způsobem oproti prvnímu dílu. Autor nás opět nechává nahlédnout do mysli vraha a čtenář má možnost spolu s ním sledovat, co jej k nočnímu lovu vede, jak si vybírá oběti a způsob jejich vraždění.

Pro čtenáře, které Dívka v ledu ohromila, je Noční lov přímo povinností. Knihu si vychutná každý milovník thrillerů i bez znalosti předchozího dílu. Skvělá zpráva je, že třetí díl s názvem Temné hlubiny má vyjít ještě letos.


90 %


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Grada, kde si Noční lov můžete přímo koupit.

5 komentářů:

  1. Jeste jsem necetla ale ceka na me doma :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pekna recenze! Zrovna vcera jsem ji trochu opozdene publikovala! Ja jsem z ni byla nadsena o něco vice nez z prvního dílu. Jak jsem sledovala ten jeji, myslim Ericin, osobnostni postup, bylo to parádní! :))

    OdpovědětVymazat
  3. K Dívce v ledu jsem se ještě nedostala, a tak je jasné, že ani ne k tomuto kousku. Asi se do nich budu muset pustit co nejdřív :D. Jsem takový malý opožděnec, no :D Moc pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělé, až mě zaráží jak moc podobný názor na knihu mám :-) Jen teda za mě byl Noční lov lepší než Dívka v ledu :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Marcelko, jen jsem recenzi proletěla, protože Noční lov právě sama čtu, tak abych se nenechala ovlivnit :), ale potěšilo mě hodnocení 90 %. Kniha mě moc baví, tak doufám, že po jejím dočtení budu stejně nadšená, jako po dočtení Dívky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za komentáře.